Vroeger (haha, er was eens…), toen ik net begon met bloggen, had ik geen eigen logo. Het thema in WordPress dat ik gebruikte had een handige tekst in de header en dat vond ik leuk genoeg als logo. Hoe meer ik aan het bloggen was, des te meer was ik op zoek naar een soort branding kit: een kleurenpalet dat je kunt gebruiken en een bijbehorend, professioneel logo. Omdat ik niet het budget had om een logo voor mij alleen te laten ontwerpen, bestelde ik een pre-made logo op Etsy. Wat een uitkomst! En trots dat ik was op mijn nieuwe logo. Inmiddels is dat alweer 3 jaar geleden en vond ik het anno 2020 tijd voor een nieuwe branding!
Een logo voor mijn blog
Dat vorige logo leverde ook nog een soort van rel op. Daar heb ik destijds flink van wakker gelegen. Ik blogde niet alleen voor mezelf, maar ook voor iemand anders die een blog had. Ook zij had een nieuw logo laten ontwerpen en zij vond dat mijn logo teveel op dat van haar leek.. Uiteindelijk bleek dat haar logo ook op Etsy te koop was.. Wat betekent dat het niet ‘one of a kind’ is. Met andere woorden: in de hele wereld kunnen wel 100 anderen datzelfde logo gekocht hebben, alleen dan met hun eigen naam. Dus tja, daar kies je voor. Overigens was de kleur ongeveer het enige wat ‘hetzelfde’ was, maar toch vond ik de hele situatie niet leuk.
Nieuwe branding
Deze zomer begon het te kriebelen. Mijn oude logo vond ik nog steeds ‘wel leuk’, maar ik merkte dat ik toe was aan iets nieuws. Andere kleuren, iets met een afbeelding erbij, en zo begon de zoektocht. Uiteraard begon ik weer op Etsy (want: betaalbaar). In eerste instantie viel ik voor iets met veel bloemen, een beetje ‘romantisch’. Toen ik dat voorlegde aan Ton vond hij dat helemaal niks. Een ander vereiste dat ik had, is dat ik graag een watermerk voor mijn foto’s met de letter L wilde hebben. Dat bleek zelfs nog wel wat lastiger.
Na weken zoeken (..ja, echt!) kwam ik dit logo tegen:
En het paste direct. De brieven en de veer passen bij het feit dat mijn site een blog is. Maar ze doen me ook heel erg denken aan Harry Potter. En dat past dus heel goed bij mij. De kleuren in het logo passen ook bij mij: de letters zijn heel donkerblauw de kleuren van de afbeelding(en) gebruik ik in het kleurenpalet van de branding.
Al gespot?
Het zou kunnen dat je mijn rebranding al had opgemerkt: toen ik het ontwerp van het logo heb ontvangen, ben ik direct voor Facebook en Pinterest aan de slag gegaan. Als je me daar volgt, kan het dus zijn dat je al wat gezien had. Mijn nieuwe Facebookheader werd dit:
Leuk he? Ik ben er dus superblij mee!
Ook een nieuw WordPress-theme
Niet alleen het logo is veranderd, maar ook de lay-out van mijn website is helemaal nieuw. Die is zelfs eigenlijk nog niet helemaal klaar, maar ik vind het even goed zo. In de komende tijd zullen dingen uitgebreid(er) worden, maar ik vraag me af of je daar iets van zult merken. Het zijn de puntjes op de i die ik graag nog wil zetten, voordat ik kan zeggen dat het echt ‘af’ is.
Hopelijk vind ik nog ergens een hele grote koffer met tijd om weer meer content voor mijn blog te genereren 🙂
Wat vind je van mijn nieuwe branding?
xx
Loes